Tuesday 9 June 2009

Tol Gate Gurl


Hari-hari perjalanan Puan Minie ke tempat kerja dan berjumpa customer mesti lalu TOL (Lebuhraya). So kalau lebuhraya mesti kena bayar tol kan. Skang ni la sehengat gua ada berapa banyak lebuharaya kat malaysia nih.. Memula dulu PLUS, under PLUS ada Lebuhraya Sungai Besi, Lebuhraya UTARA SELATAN, ELITE, NKVE, LDP, DUKE, SMART, KESAS, LEKAS, KAJANG SILK, GUHTRIE dan lelain la.. gua bukan nak citer pasal lebuhraya ni... atau pun pasal kadar tol yang naik sesuka hati tapi ni pasal hangin fentau Puan Minie ngan bebudak tol ni yang terima duit atau yang tukang uluq tiket tol...

Apa yang buat Puan Minie hangin sangat is because they all nyer perangai baik lelaki mau pun pompuan tapi selalunyer pompuan la... bila bagi tiket or amik duit muka punya la masam mereput bak kata orang kedah, dah lah tak ucap terima kasih senyum pun jadi ler.. Perangai cam gini selalunye untuk staff tol LDP bahagian Puchong Selatan dan Tol SPRINT yang depan Eastin Hotel... dah ler pekak (sorry to say) bila bayar duit puan minie dah seap kata bagi resit yer dik then after amik duit puan minie uluq la tangan tunggu resit ada tu seap tanya nak apa lagi... wah tu yang buat puan minie suruh gua hupdate dalam blog ni dia boleh tanya nak apa lagi ? Marah ler puan minie dah ler hari ni merantau satu selangor dari hulu ke kuala selangor pastu terus gi tanjung malim lagi balik penat2 on the way boss suruh gi jumpa customer kat KL URGENT & IMPORTAN katanya... tetiba minah ni silap haribulan.. then puan minie terus kuar ayat bunga2 la.. dik ko ni muka jer lawa (hakikatnyer malas cakap yer ) tapi sayang pekak badak! Ko tak dengar ker I cakap bagi resit ko hengat aku nak mintak duit gaji ko ke? Ye la puan minie kena ler mintak resit untuk claim balik kat kompeni kan... hengat nak sedekah jer walaupun sehengget!

Bukan sume cam gini bebudak tol nih... kalau kat ELITE nyer tol bebudak nyer sume manis2 dan peramah kalau we all bawa danish depa dah seap bole kenai dah seap tegur lagi hi danish.. ada satu adik ni seap gurau2 lagi kalau tak silap puan minie dah seap hafal nama bebudak tol kat ELITE ni... cuma ada sorang jer yang nama dia start dari huruf M....... tu memang hujan ke ribut ke petir ker sejuk ke panas ker memang gitu le konsep muka dia dengan strutur muka yang tak pernah senyum... yang kalau hati tengah berbunga pun rasa cam potong stim jer tengok muka dia..

Puan Minie mintak mahap kalau terlebih atau ada ciri-ciri kekutukan tapi memang dah tak tahan dah gua rasa puan minie ngan budak2 ni.. Gua tau setiap kali Puan Minie bayar or amik tiket tol mesti dia kata TERIMA KASIH...

Susah sangat ker dorang ni nak senyum tak nak ucap terima kasih pun tak per ler... Ada yang kat tepi nama dorang tu seap ada poster tulis sila ingatkan saya jika saya tidak ucapkan terima kasih, senyum dan memandang muka ketika mengambil dan memulangkan wang.. cam tu ler lebih kurang ayatnyer.. komen puan mine pasal ni EH! ko hengat aku ni reminder ko! dah ler naik rega tol sampai 100% wah sesuka nak suruh aku jadi reminder pulak kot dapat diskaun tak per gak....!

Akhir kata gua tuk puan minie ... Puan Minie pergi ler top up balik touch and go awak tu dan isi ler batery kat smart tag tu.. tak yah ler awak ngadap muka depa lagi yang tak moh senyum kat puan minie tu ya.......

No comments:

Post a Comment