Wednesday 3 June 2009

Xcident


Semalam ketika gua lepas habis gi settle gua nyer bil2 semasa then gua ngan bangga nyer merempit ke hala tuju yang baru iatu ke tempat kije gua as usual sampai jer dekat traffic light satu kereta dengan bangga nyer telah menghimpit gua ke tepi, gua dengan rasa bertanggungjawab nya cuba mengelak agar tidak terkena kereta tersebut tapi malang tak berbau gua yang cium tanah akhirnya. Pecah cover helmet gua dan gua rasa tak bole bangun tapi ada yang membantu seorang pemuda india tolong angkat gua ketepi jalan dan bila gua rasa panas kat muka gua sentuh dan cecair merah keluar rupanya dan menandakan muka gua luka, then baru ler gua periksa tangan kaki gua juga luka walaupun tak cederah parah.

Then gua berusaha dengan jayanya ke klinik yang berhampiran.... sampai klinik doktor plak tak der dan teriba gua rasa senak perut yang teramat sangat... then gua baru terhengat puan minie, gua anta laporan dan puan minie suruh gua tunggu kat klinik sampai dia datang dan masa itu perut gua semakin sakit dan sakit...

lepas doktor periksa dan cuci luka sume, doktor pun kata dalam 4 jam kalau u muntah terus gi hospital mungkin something sama u punya perut kena X-Ray. then puan minie datang masuk jer keta gua terus muntah... then terus puan minie bawa gua gi spital serdang dapat dua enjection dan sekarang gua lepak kat umah.... malang tak berbau..... Moral of the story next time kalau ada keta himpit gua, gua langar keta tu dulu.

4 comments:

  1. take care .. moga cpt sembuh ... kete tyg langgar tue larik gitu je ker??hampeh tul

    ReplyDelete
  2. oooi... aku x tau pon... orang ok lagi ka? moto ko ok lagi x?

    ReplyDelete
  3. loorrr...xcident??...anyway..take care.. eekk....sungguh kuramg asam itu kereta....

    ReplyDelete
  4. Diana@Mama Adam Mukhriz - Thanks.. keta tu pergi dengan selambnya tanpa rasa bersalah

    Ijam a.k.a zahir - Orang ok tul yg boleh ym ngan ko lagi malam tadi cuma XTVT beriadah di Michel Badminton Academy malam sabtu ni gua tak join ler.. sakit dalam belum hilang

    Mai - tul le hang pikiaq betul2 keputusan nak beli superbike tu keta selalu salahkan moto tapi kekadang depa buat tak nampak jer mat moto nih

    ReplyDelete