Thursday 15 January 2009

Beehon Sup Sentap


Alkisah dua hari lepas Puan Minie balik dari kerja dengan tangan sebelah dok pegang kepala.. Yang gua pulak dok sibuk ajak puan minie pergi kedai moto tuk menjual moto gua yang dak hazab bebenar inih.. Gua tak tanya plak kenapa ngan puan minie.. tetiba puan minie pun menarik muka masam trus parking depan TV dan tido ngan lenanya.. so gua pun cargas masuk bilik dan sambung ler online game gua.. lepas tuh gua pun tetido jua akhirnya..
Tetiba gua rasa badan gua nih digerakan bila buka mata ternampak ler RASAKSA didepan wa opsss soryy puan minie rupa nyer........ Larikkkkkkkkkkkkkkkkksssssssss
Dia pun sound gua ajak gi carik beehon sup katanya tak lalu makan... gua pulak buat tak amik port jew.. tetiba puan minie pun trus blah amik kunci keta ngan kantung hekmatnya... gua still gaks tak amik port.....
Bila gua nak gi kije puan minie baru balik dengan barang2 yang sarat ditangan dier...
Seperti biasa gua tetap tak amik port start moto trus blah gi kije..

Gua bukannyer tak perihatin tapi puan minie nih walaupun sakit slalunyer dia lebih sihat dari orang sakit dan lagi satu sakit cam mana pung kalau gi shopping dia mesti sehat.. tu ler pasal gua tak amik port sangat.... saje nak bermanja ngan gua lah itew..
bila gua balik kije gua tengok kat meja makan... ada tudung saji... gua buka pergh ada beehon sup...
gua pun santap ajer ler... wahh bukan nak puji ler.. giler sedap terasa.... sumer siap ngan pedas gua layan dua mangkuk... Wah kedai mana puan minie bli nih..
Besok nyer bila gua tanya mak men gua.. dia kata puan minie yang masak...
Wah sentap nyer pasal masak sampai seperiuk kuah sup nyer.. tapi giler sedap..
Tuk Cik Z... you kena try... suruh puan minie buat lagi.. giler sedap......
Dan besoknyer puan minie pun emce setelah di periksa doktor Zuraidah katanye puan minie ada gastrik tak boleh perut kosong (habis camne nak diet nih) dan hangin pun banyak... tuh pasal suke naik hangin....




No comments:

Post a Comment