Thursday 15 January 2009

Vantage Mak Men Pecah!!!!!!!!!!

Full Set



Semalam gua tengah tido lena tetiba gua terdengar bunyi kaca yang sangat kuat.. Prangggggggggggggggggggg!!!! dah tetiba house asistant (nak glemer) mak men gua si Maria terus menjerit YA ALLLAH DANISHHHHHH!!!!

Ble sebut jew nama Danish (hero gua yang sulung) badan gua macam kena karen trus bangun dari tido dan seperti satu anjakan paradigma... gua pun melulu kuar dari bilik... Masa tuh gua dah nampak Danish trus memulakan pecutan 400 x 4 nyer ke arah dapur....

Bila gua pergi jew tengah rumah... gua dah rasa nak terkuncil tapi gua tahan.... VANTAGE set minum petang mak men gua yang tersergah indah didalam alamari jatinyer telah berderai jatuh ke lantai... Hati gua masa tuh pun luluh giler.. apa mak men gua nyer prasaan plak masa tuh.. tu blum puan minie lagi tahu.. mau naik antu dibuatnyer... nasib set vantage puna minie tak diletakan disitu kerna tak muat....
Set yang pecah berderai itew

Bila gua pusing belakang danish dah hilang.. tapi SIL gua ngan anak-anak buah puan minie dok tercengang-cengang....
Gua tau puan minie cakap kat gua mak men main kutu nak beli set tuh....
Tetiba gua rasa bersalah dan hilang ingatan.. gua trus jerit Danishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!
dan masa tuh macam disuruh2 gua mencapai hanger baju dan tanpa terduga gua terpukul danish bila masa dia datang....
Bila gua sedar... jew gua tengok danish dah dalam dakapan mak men gua yang masih bertelekung ketika itew... dan hanger tadi patah berkecai.. Gua tak sengaja...
cuma perasaan gua yang cuak dan bercampur baur dan paling gua malas nak dengar panahan petir thunder cats puan minie bila dier balik nanti.. dah sah-sah gua akan dipanggil slepping budha dan di persalahkan sebab tak jaga anak2...
Setelah dikaji selidik sebenar nye Danish hanya lah penyebab ajer.. dia terbaling kayu roundersnyer ke alamnari jati itew dan sebenarnya klip yang menahan kaca dlam alamari tuh sangat ler kecil dan memang tak boleh dipercayai... dan tuk 'Ayah' danish a.k.a enchik nazir.. tolong beli kayu rounders versi keras pulak yer.. bole ler lepas ini danish baling kat TV plak....

Dan apabila puan minie balik dari kerja dia agak terkesima tetapi masih boleh kontrol semangat halilintarnyer itew kerna dia tengah bengang ngan gua kerana terpukul anak kesayangannyer itew.. dan puan minie dah berjanji tuk mengantikan semula set yang pecah itu kepada mak men gua tapi tunggu warehouse sale yer mak.......

Dan gua jugak dah diberi amaran keras oleh puan minie supaya jangan sekali-kali memukul anak sampai seperti apa yang gua buat kat danish smalam... (walaupun puan minia kalau naik antu bole buat lebey dari itew tetapi tidak meninggalkan kesan)
Hanger yang patah.. sorry danish papa diluar kawalan

Kesan di perut ish

2 comments:

  1. alahaiii...sayangnyer set pinggan itue...tapi sian gak ngan si danish ni....ape2 pun sabo je leee...

    ReplyDelete