Thursday 8 January 2009

Susah sangat Hidup gua, Tapi....

Susah sangat hidup gua.. memacam nak kena bayar.. bil itu bil ini.. puan minie yang selalu komplen tak cukup ini tak cukup itu... tapi wat ever problem yang datang pun gua still kena hadap juga.. gua and famili masih boleh hidup agi.. tapi bila lately ni gua dok received email dok tengok buletin utama, dok baca paper sume dok tunjuk pasal GAZA hati gua yang rock ni boleh tersentuh... tu tak termasuk puan minie yang menjadikan topik nih kat atas katil dimalam jumaat.... Puan minie siap boleh tangkap leleh dan sekali gus keseronokan di malam jumaat telah bertukar kepada sendu sendan puan minie..

Kat sini gua and puan minie nak share ngan korang sume pasal GAZA.. bayangkan kalau ini yang terjadi pada kita... apa ertinya bil astro yang nak dibayar.. sempat tak kita pikir bil api air yang kena bayar takut kena potong ada masa lagi tak nak ke Giant, Tesco, Ikea, tuk membeli barang2 dapur yang kekadang beli lebey dari yang sepatutnya.. ada tak lagi rasa terhengin nak ke keefsi kerana ayam gorengnyer, Mc'D teringat-ingat burger prosperity, Pizza Hut nak sangat makan hawaiaan chickenyer, Tonny Roma's dengan fried mushroom dan honey mustard...

Jom kita tengok nasib dorang yang dilakukan dengan kejamnye oleh Israel lahanak dan kita renung-renungkan kembali kehidupan kita disini... banding-bandingkan susah sangat ke kita disini?




1 comment:

  1. Duk puchong area mana ya...kalau kt area puchong perdana tu taula meen kt psraya hijau atau otk ada. Emel kt meen blh kat mana duduk...editor.bacaria@karangkraf.com.my atau meenzuleyka@hotmail.com

    ReplyDelete