Tuesday 6 January 2009

Hendon....

Ini kisah Puan Minie dua taun lepas.. kerna nak sangat cari duit.. lelebihan puan minie gua telah berkerjasama dengan seorang ejen pembantu rumah hendon yang juga merangkap mak menakannya... Alkisah puan minie diminta menguruskan pengambilan hendon2 di perlabuhan Klang dan menghantar kepada customer dilembah klang.. perjanjian konsensi yang ditandatangan oleh puan minie dan mak menakannyer ialah setiap hendon yang diambil dan diantar puan minie akan menerima RM300.00 hengget.. tak suke puan minie dapat sebanyak itew.. telah terbayang oleh puan minie uwang sebanyak itew bole dibelinye pelbagai barang.. itu baru satu hendon.. setiap kali hendon yg diambilnya di pelabuhan klang pasti akan penuh saru kereta Mvi puan minie... so setiap kali puan minie akan mendapat lebey kurang sehibu hengget.. So setelah hampir enam bulan puan minie menguruskan hendon2 ini maka telah terlihatlah oleh puan minie beberapa pekara yang kurang enak.. hendon larik la.. hendon tak nak kije la, customer komplen la sampai la puan mini pun dah tak selesa.. ditambah pulak puan minie pun ketika itew sudah berbadan dua.. maka gua pun kata kat puan minie you better stop. tak yah nak fening2kan kepala ngan kerenah hendon2 nih.. dan kisahnyer mak menakan puan minie itew pun telah menjalanan urusniaga yang tak berapak menariks kerana customers juga sudah naik hangin.. then bersara ler puan minie dari menguruskan hendon2 ini

TUP.. TUP.. setelah satu tahun setengah.. last friday puan minie yang baru dlm perjalan pulang dari kerja bersama kakaknyer mendapat satu panggilan dari anak customer yang mengabil hendon itew...

"Hello ini akak ..... kew?'

"Yer.. ni saper?'

"Kak saya erni anak kak N......" akak bole tak amik hosnah (si hendon laha itew) nih kat umah saya, saya tak nak dier lagi la kak... saya truma dia bawa lelaki dlm umah saya.... dia pecah masuk umah saya kak.. tolong kak saya truma kak.. saya takut.. saya tak nak report polis nanti banyak cerita lagipun permit die tak ada lagi.. nanti ngan akak2 terlibat"..




Wah gumbira betul hendon nih dok melayan BF dier dlm umah majikan..


wah puan minie pun ketakutan gitew.. kecut liuq... kecut sesume la... dan hati pun panas.. tetiba plak terlibat hal2 nih yela mak menakan puan minie itew dah mendiamkan diri dan menukar no. tel yang lain... Akhirnya puan minie pun pergi ler amik si hendon laha.. itew..

So kisanyer siernie nih tengah dok sibuk masak kat dapur tetiba dier terdengar bunyi macam hanphone vibrate.... dari bilik hendon dier (si ernie nih pun pandai sangat bagi hendon dier pakai h/p) si hendon ketika tuh tengah dok sibuk jaga ank si erni kat depan.. jadi si ernikan majikan yang baik hati gi ler masuk bila sihendon kekonon nak tolong jawabkan h/p si hendon... bila masuk jew bilik si hendon mak terkejut beruk si ermi bila dilihatnya ada satu lembaga yang berupa manusia sedang enak bangat tidur lena diulik intan siap ada sound effect lagik.. rerupanye ada jantan tengah tidur dalam bilik si hendon yg bunyi vibrate tuh bunyi jantan tuh berdengkur ler.. apa lagi menjerit ler si ernie.. bila dia jerit jantan tadi dengan penuh rasa tidak bersalah bangun dari tidur dan amik kunci dari poket seluarnye selambanye kuar ikut pintu blakang cam kuar dari umah mak dier jew dier buat... tuh yang si erni pun panggi puan minie tuk amik balik si hendon...

Dipendekan cite.. bila puan minie bawa balik hendon tuh kat umah puan minie pun buat ler sport check dan soal siasat (puan minie memang pakar bab nih) bial dier check si hendon nih ada 3 handphone.. pergh gua pun pakai satu h/p semua canggih2 lak tuh.. termasuk yang terletes h/p sony ericsson.. pastu puan minie baca sms dier pergh.... kapan kita bisa berdakapan lagi... enak bangat... dah semacam lagik lah tak termasuk pic2 pepronokan... pastu puan minie check plak dlm baju dan suar si hendon.. pergh siap bawa kunci umah majikan lama tuh.. nak pi rompak apa nanti.. pastu bila kat beg plak puan minie sudah jumpa no tel hotel tmapt si hendon nih berasmara dana bila dapat cutih.. gua pun heran napa ler sierni bleh lepaskan si hendon nih bergumbira sesuka hati.. pastu puan minie check plak beg rerupa dlam beg itew terdapt....

  1. Sehelai rambut... bersama seurat buluh (rasanye buluh perindu) ini bisanya kalau diremdam dalam air.. orang yang meminum itew akan menurut kata
  2. Tanah dan pasir segenggam ini gua tak pasti tuk apa tapi biasanya tanah dari kampungnya dicampurkan ngan tanah ditempat dia cari makan.
  3. Tangkal dalam kain itam... tak buka habis sebab ngeri tapi yang nampak ada besi. than kuku yang telah dibakar dan a few thing lagik la...
  4. Botol yang mengandungi air seperti air mani..

Puan minie apa lagi col gua yang tengah leka keja nih dan suruh gua balik.. gua pun kena le 2ggu sampai habis kije kul 3pagi sampai umah puan minie ajak gua nata hendon nih kat umah mak menakan dia masa tuh jugak... dia tak nak bertanggung jawab.. gua pun sian kan puan minie pun amik barang2 tadi dan campakkan ke sungai klang dan trus ler anta si hendon tu ke alor star...

Kesimpulanya.. gua nk sangat pesan kepada sume yang ada maid.. slalu ler monitor maid korang especially kalau dia HENDON...! dan jangan sesekali bagi HANDPHONE pada dorang....

No comments:

Post a Comment